راهنمای نقشه های جاماسپ
- ۱۳:۴۸

راهنمای ثبت نام در جاماسپ
در جاماسپ ثبت نام کنیم و حساب خود را برای استفاده های بعدی تکمیل نماییم.

برخی از خدمات جاماسپ همچون مشاهده تصاویر ماهواره ای، ساخت نقشه های شخص، یادداشت نهادن روی توضیحات اماکن و تعداد خدمات بیشتری که هنوز آماده بهره برداری نشده اند، نیازمند شناسه کاربری وارد شده برای کاربر هستند. از این رو در این نوشتار کوشش می شود به آسانی مراحل گوناگون ثبت نام در جاماسپ بازگو شود. گفتنی است، ثبت نام کاربر می تواند در دو ناحیه رایانه یا لپ تاپ، و همچنین گوشی ها و تبلت ها انجام شود که در هر حالت صفحات تغییر شکل مختصری دارند ولی تمام مراحل مشابه یکدیگر هستند. در اینجا صفحات راهنما از صفحات یک تلفن همراه آورده شده است و کاربران برای ثبت نام در رایانه شخصی دقیقا همین مراحل را می توانند دنبال نمایند.

نخست به صفحه ورود کاربران بروید، برای این کار  با انتخاب آیکون منو در تلفن های همراه، بر روی آیکون مهمان (بالای نوشته مهمان) و در مورد کاربران رایانه شخصی با انتخای گزینه *ورود* از نوار بالای صفحه، به صفحه ای با نشانی https://login.jamasp.ir هدایت می شوید. (می توان مستقیما با تایپ نشانی صفحه به صفحه ورود کاربران نیر رسید).

در اینجا چنانچه پیشتر شناسه کاربری خود را دریافت کرده اید، می توانید با نوشتن شناسه کاربری و گذرواژه وارد شوید، ولی در صورتی که در حال ثبت نام هستید، در پایین  صفحه عبارت *یک حسای کاربری بسازید* را انتخاب نمایید.

 

پس از آن صفحه ای ظاهر می گردد که از شما نام و نام خانوادگی و ایمیل را درخواست می نماید، لطفا نام و نام خانوادگی را با حروف فارسی مرقوم فرمایید و ایمیلی که امکان دسترسی به آن را دارید ثبت نمایید، زیرا ایمیل اعلامی شناسه ورود شما به جاماسپ خواهد شد.

 

 

در شکل زیر، کاربر نام، نام خانوداگی و ایمیل خود را وارد نموده است.

 

 

به ثبت نام ادامه می دهیم و پس از اعلام ایمیل در فرم ثبت نام، یک کد 5 رقمی که توسط سیستم برای بررسی هویت مخاطب از شما پرسیده می شود، آن ارقام را در کادر مربوطه، همانند شکل زیر وارد وارد نمایید و پس از مطالعه شرایط استفاده از خدمات جاماسپ در صورتی که آن را می پذیرید، عبارت *می پذیرم و به آن پایبندم* را انتخاب نمایید.

 

پس از پذیرش شرایط استفاده از خدمات جاماسپ، شما به مرحله دریافت کد می رسید که در آن برای بررسی صحت ایمیل اعلام شده، یک کد به صندوق ایمیل شما ارسال گردیده است که مشخصات ایمیل در صفحه نمایش داده می شود.

 

در اینجا کاربر وارد صندوق ایمیل خود می شود و ایمیل ارسالی از جاماسپ را می بیند. بهتر است هم پوشه Inbox و هم پوشه Spam صندوق ایمیل خود را بررسی فرمایید چون ممکن است که ایمیل ارسالی توسط ایمیل شما به اشتباه در پوشه Spam وارد شده باشد.

کاربر ایمیل ارسالی را باز نموده، و پین کد (PineCode) دریافتی را کپی یا یادداشت کرده، و در فرم ثبت نام مرحله قبل وارد می نماید.

 

 

و در ادامه فرم خود، گذرواژه دلخواه خود را دوبار به جاماسپ معرفی کرده و کلیه ادامه را می فشارد. (گفتنی است تکرار گذرواژه برای بار دوم برای اطمینان از عدم فراموشی گذرواژه توسط کاربر پرسیده می شود)

پس از فشردن کلید ادامه، ثبت نام شما به پایان رسیده است و یک نامه دیگر برای شما با مشخصات کامل شناسه، گذرواژه و نشانی ورود به جاماسپ برای اطمینان بیشتر به صندوق ایمیل شما ارسال می گردد که می توانید در موقع مناسب ملاحظه فرمایید. ولی با فشردن کلید *ورود به جاماسپ* شما وارد ناحیه کاربری خود می شوید.

همچنین همواره می توانید با رفتن به صفحه ورود کاربران، با شناسه کاربری و گذرواژه خود وارد جاماسپ شوید. بهتر است در صورت عدم استفاده گروهی از دستگاه در حال کار، (موبایل یا رایانه شخصی) گزینه *می خواهم متصل بمانم* را روشن نمایید تا برای مدت طولانی (یک ماه) نیاز به وارد کردن شناسه و گذرواژه خود نداشته باشید و دستگاه آنها را به خاطر بسپارد.

شما به ناحیه کاربری خود وارد شده اید.

هر کاربر یک آواتار دارد که در صورت عدم انتخاب، به صورت آواتار ناشناس نمایش داده می شود، با انتخاب گزینه تنظیمات، می توانید از میان صدها آواتار پیشنهادی، یکی را انتخاب نمایید و در پایین صفحه گزینه *ذخیره* را فشار دهید.

 

در اینجا کاربر فرضی ما، آواتار دلخواه خود را انتخاب کرده، ذخیره کرده و پاسخ تغییر  آواتار خود را نیز دیده است، در شکل زیر کلیه صفحات کاربر با آواتار انتخابی وی ظاهر می گردد.

همچنین در صورت نیاز به تغییر گذرواژه می توانید در بخش تنظیمات، گزینه *تغییر گذرواژه* را انتخاب کرده و عملیات تغییر گذرواژه را دنبال نمایید.

حساب کاربری