راهنمای نقشه های جاماسپ
- ۱۳:۴۶

راهنمای جستجوی سریع اماکن نزدیک به خود در خیابان
چگونه به سرعت اماکن دلخواه نزدیک به خود را در خیابان، با تلفن همراه جستجو نماییم

آیا تا به حال در خیابان به دنبال نزدیک ترین رستوران بوده اید؟ پمپ بنزین چطور؟ پارک؟ بیمارستان؟

اگر پاسختان مثبت است، برای پیدا کردن آن احتمالا از حافظه تان کمک گرفته اید یا شاید از رهگذران پرسیده باشد. نقشه های جاماسپ در تلفن همراه، این قابلیت را به شما می دهد که پس از باز نمودن نقشه های جاماسپ بر روی تلفن همراه خود با چند کلیک ساده آنها را بیابید. برای این کار کاربری را در نظر بگیرید که به دنبال نزدیک ترین پمپ بنزین می گردد. 

او وارد نقشه های جاماسپ می شود و پس از آن با این صفحه روبرو می گردد.

از بالای صفحه، آیکون منو که در شکل زیر آورده شده است را انتخاب می کند.

منو مطابق شکل زیر برای وی باز می شود.

 

حال آیکون سبز رنگ با عنوان *مکان های نزدیک من* را انتخاب می کند. صفحه دیگری برای او باز می شود که به او می گوید دنبال چه چیزی می گردد. (جستجوی سریع)

کاربر فرضی ما *پمپ بنزین* را با فشردن صفحه خود انتخاب می کند.  پس از اتتخاب پمپ بنزین، نقشه های جاماسپ به طور خودکار، نخست موقعیت جغرافیایی کاربر را با استفاده از GPS تلفن هوشمند و همراه او به شرط عملکرد صحیح پیدا می نماید و سپس نزدیک ترین پمپ بنزین ها به وی را بر روی صفحه نمایش می دهد. شکل زیر برای کاربر ظاهر می گردد.

در این شکل، موقعیت کنونی کاربر در میانه صفحه با یک گوی آبی رنگ نمایش داده شده است و در صفحه سه پمپ بنزین نزدیک وی با رنگ های  سرمه ای، سبز و فیروزه ای نمایان شده است. کاربر می تواند با انتخاب *نتیجه جستجو اینجاست* از باکس سفید رنگ پایین صفحه، از فاصله هر یک از پمپ بنزین ها از خود آگاه شود.

مطابق شکل فوق پمپ بنزین حر با داشتن 356 متر فاصله مستقیم از محل کنونی کاربر، نزدیک ترین پمپ بنزین به وی می باشد و او می تواند آسان تر تصمیم گیری نماید.

گفتنی است در حال حاضر تنها فاصله مستقیم نقطه به نقطه ملاک ارائه فاصله قرار گرفته است، و امید است در آینده فاصله گذرگاهی جایگزین فاصله مستقیم گردد.

 

تلفن هوشمند